Monday, December 28, 2009

percaya

salam.....

saya pasti anda sudah baca berita ini...hanya sekadar berkongsi...ini saya copy paste dari facebook..datangnya dari syafiqah, adik saya yg saya kenal di matrik....thanks pka...akak sayang anda juga...: )

KANGAR: Hanya tiga jam. Itulah tempoh sempat dinikmati seorang lelaki untuk bergelar suami sebelum menemui ajal dalam kemalangan ngeri apabila kereta dinaikinya bertembung sebuah bas persiaran di Kilometer 7, Jalan Kangar-Padang Besar, dekat sini, semalam.Dalam kejadian jam 1.05 tengah hari itu, Mohd Ariff Ab Kadir, 23, dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Taman Melati Indah, Beseri, dekat sini, selepas majlis akad nikah di masjid berhampiran rumah keluarga isterinya, Teh Affifah Shahirah Abd Hamid, 23, di Taman Berlian, Alor Star, kira-kira jam 10 pagi.

Turut terbunuh kedua-dua ibu bapa Mohd Ariff iaitu Apsah Othman, 58, dan Ab Kadir Awang, 55, serta rakan karibnya, Mohd Farhan Musa,18.

Mohd Ariff yang baru saja menamatkan pengajian dalam bidang kejuruteraan mekanikal di sebuah universiti di United Kingdom, tahun ini, sepatutnya memulakan tugasnya sebagai pensyarah di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kampus Arau, dekat sini, Rabu depan.

~sure,semua orng da baca berita ni..my umi dok menangis dpn tv waktu berita ni keluar..ye..mak saya sgt sensitif ...seperti daku yg sensitive kuasa 26 ni...hihihi....

"umi tak tau apa umi nak buat kalau umi jadi perempuan tu"

sedihkan??jadi isteri hanya untuk 3 jam.....tapi perempuan ni mesti istimewa...SANGAT iSTIMEWA...SANGAT TABAH!...kerana ALLAH TIDAK akan membebani hambaNYA dengn ujian yang dia sendiri tidak mampu...jadi pastinya dia seorang yang sangat tabah dalam hidupnya....sangat kuat semangat..sangat kental...REDHA dgn ujian diterimanya..

saya tak kenal dia pun..tapi saya tau dia mesti KUAT....SUPER KUAT

PERCAYALAH seperti mana saya juga selalu percaya pada takdir

ALLAH SEDANG MENYEDIAKAN SESUATU YANG LEBIH BAIK UNTUKMU...

~n to the women yg saya tagged..anda adalah seorang yg kuat n tabah dalam hidup...especially kak farah...i love u......^^

No comments: