Monday, December 14, 2009

macam-macam mahu cerita part 3..yg last punye..hehe

salam n greetings to all...: )

di hati niat utk study...
penuh semangat selak helaian note..huhu
tak sampai separuh pun...dah terhenti...: (
godaan internet lagi maha dahsyat...+ laptop depan mata

google punye google...
akhirnya aku tertarik dgn article nie...
Mahalnya HidayahMu ya Allah...http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=1341
article nie mmg dalam collection aku pun
selamat membaca!! : )

baru2 ini
aku dan kawan aku berdiskusi..huhuhuhu
pasal macam2
jodoh, cinta, dakwah dll...
banyak2 perkara
hanya satu yg menarik perhatian aku
"aku takut nak tegur org sbb kadang2 aku pun buat juga"
hurm
jika semua org berfikiran sebegitu
rasanya takkan sape2 akan tegur salah silap kite yerk
sbb kite bukan manusia sempurna, bukan maksum
kite perlu tegur
jika tidak sape lagi yg nak ingati kite kan...
bile dah tegur org lain
ibarat tegur diri kite juga
kite sama2 jauhi perkara tersebut..
jgn pulak syok sendiri...
jgn kite letakkan urusan dakwah itu
di bahu segelintir org seperti ustaz2, para ulama' dsbg
sbb itu adalah t/jwb+amanah kite semua

satu lagi
bile nak nasihati org
kite perlu berhemah
jgn gune bahasa kasar, marah2
kelak nanti
usaha berdakwah tak dapat..sbb sape suke org tegur kite tak berhemah kan??
dosa sesama manusia plak kite dpt..kerana sakitkan hati die...

then, aku google2 lagi...
bace pulak satu article nie...
http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=2085
tentang gurau senda..huhuhu
aku tau korunk suke gurau senda kan
sakat menyakat org nie
sbb aku pun suke gak..huhuhu
bile pikir balik
mesti ramai yg hatinya tercalar
disbbkan gurauan + sakatan aku kan..
dengan rase rendah dirinya
aku mintak maaf kepada semua..
maaf andai gurauan aku selama ini
pernah mengguris hati anda.....

No comments: