Friday, December 25, 2009

dia istimewa di hati aku

assalamualaikum.... : )

jika post sebelumnya aku bercerita pasal sahabat aku kat indon tue je...kali nie aku nak cerita pasal seseorang pula..dia juga sahabat aku...istimewanya dia di hati aku sama tarafnya istimewanya sahabat aku yg lain...

kami sama2 satu batch kat um nie...bezanya, dia kolej lain, aku kolej lain..malah, org panggil dia lain dari nama sebenar dia...jauh terpesong...jujur aku katakan aku tak kenal dia mase 1st year..huhuhu...aku hanya tahu nama sebenar die mase 6weeks before ke klang..itupun sbb kami satu class di klang...

di klang kami jadi rapat...sedih dia, sedih aku juga....tangisan dia juga menjadi tangisan aku...gelak kami berdua sangat dasat..huhuhu...ade org kate perangai kami lebih kurang sama...cuma dia adalah versi aku yg jauh lebih baik...ego dia jauh lebih tinggi dari aku..melihat air mata dia ibarat menunggu duit jatuh dari langit..huhuhu...ilmu agama dia jauh lebih bagus dari aku...dia tahu bila aku nak marah, bila aku bad mood, bila aku tak betol sket...dan dia sentiasa sabar bila aku mengamuk dan marah....

dia banyak pengaruhi aku dari pelbagai aspek...aku sering menjadikan dia sebagai rujukan terutama bidang agama...alhamdulillah....

benar, ade org bertanya kenapa aku berkawan dgn dia....kenapa aku perlu prihatin pasal dia...ketahuilah bahawa aku tidak punya jawapan utk kesemua soalan itu....sungguh aku bertuah punya kawan seperti dia....aku bukan sahaja berkawan dgn dia, malah aku berkawan dgn keluarga dia juga...

dia suka tgk bulan..apatah lagi namanya bererti bulan...bila marah, dia lebih suka berdiam diri...bila dia tension, dia akan tido lambat..maka akan nampak tanda hitam di matanya...dia suka makan soto...bila dia malas, mmg benar dia malas..jangan dipaksa, kelak korunk yg kecewa...dia ada gastritis...bila sakit perut dia datang, sangat merunsingkan aku...dia juga ada migraine..dia kurang suka pada cake dan coklat...handwriting dia sangat buruk...hahaha...dia tak suke pakai kasut sangat mase wardround..suke benar pakai sandle..dia jenis keras kepala...hati batu...malah dia bukannye jenis tunjuk perasaan dia pada org lain...

aku kagum pada dia....walaupun busy sebagai pelajar, dia masih lagi aktif di kampus...setiap minggu dia ada usrah..hampir setiap minggu juga dia ada meeting...kadang2 weekend dia akan join program di luar..kadang2 aku cemburu pada kawan2 dia...sbb mereka punya banyak masa bersama dia...huhuhu...
kini dia group lain, aku juga group lain...kami jarang berjumpa..jika berjumpa pun, hanyalah di tepi jalan..jarang kami habiskan masa bersama...sbb itu sudah ada jarak antara kami...mmg benar ada konflik berlaku antara kami...adat resam persahabatan..dan aku harap ia takkan memutuskan ukhwah antara kami...aku sangat2 rindukan zaman kami bersama...aku rindukan nasihat dia pada saat aku perlukannya...
ada org bertanya adakah aku menyesal berkawan dengannya....tidak pernah sekalipun aku menyesal mempunyai sahabat seperti dia....

dan dia adalah kamariah ahmat @ mohamad siam..atau lebih dikenali sebagai ary...
terima kasih banyak2 kerana menjadi seorang sahabat yg sangat baik....

kamariah ahmat...punya tempat istimewa di hati sebagai sahabat

saat2 kami meluangkan masa bersama

p/s : bukan mudah sebenarnya utk meluahkan apa yg terpendam apatah lagi dia satu batch dgn aku...tapi ini jujur datang dari hati aku sendiri...

5 comments:

Dzul Helmi said...

kim slm ek kt kwn ko tu he...
ckp kt die
jgn mls2 tau

Anonymous said...

sob..sob...sob...
aku nak nanges nie...
nanges..nanges..dan nanges
hahahaha...gile terharu aku..
xdpt ku luahkan dgn kata-kata..
kehkehkehkeh
anyway thanks a lot kerana menganggap sye istimewa..tp sye bkn kanak-kanak istimewa ek..haha
dzul: kim salam je ke???

MizTz_Lychee said...

suwitnye farah!!

Dzul Helmi said...

kama:hu...nk ak wt pe
ok r tu kim slm
nk banje sruh r farah ni
haahaha....

fhmn111 said...

dzul : insyaAllah aku akan sentiasa ingatkan dia. tapi aku rase dia lebih rajin dari aku sekarang.hehehe.. blanje dia, insyaAllah..

ary : moga istimewa itu berkekalan ke akhirat kelak

shima : tq2