Friday, December 11, 2009

macam-macam mahu cerita part 2..hehe

salam semua : )

part 2 pulak yerk....

1. pagi tadi presenter tak datang tanpa notis mahupun sms....kelam kabut semua org clerk patient..btol2 sangat kelam kabut...sudahle patient itu patient aku...semua berada dlm keadaan marah pada presenter...sekurang2nya bagila sms awal2 supaya kami bersedia...kagum kepada group leader sbb die ttp maintain cool...mujur clerking note agak complete...alhamdulillah, Prof J tak marah...dan kami berjaya belajar camne nak wat physical examination for UV prolapse..

bila sampai bilik, aku mula berfikir kenapa presenter tak hadir...alhamdulillah jawapan sudah diberi...die kene panic attack..sbb die mmg kene present hari nie..cuma patient itu dijadualkan masuk OT pagi ini...so, die sudah tiada patient dan masa pula sangat singkat...kami ada ward round pada jam 9 dgn prof Eugene diikuti dgn prof J....ini membuatkan aku berfikir...kami tidak patut marah pada dia...dia sudah minta maaf dan bagi reasonable alasan..cuma, lagi elok jika dia bgtau kami awal2...takpela, isu itu sudah terjadi...moga ini dijadikan pengajaran kepada semua...responsibility yg diberi harus dipikul dgn sebaik2nya...sbb tiap steps yg kite amek akan dihitung di akhirat kelak...

2. petang ade tutorial contraception & sterilization presented by qayyum dan zarina...dr si lay banyak berkongsi pengalaman...ini adalah the best tutorial we had for this posting...congratz to them...semua equipment psl contraception diaorang bawak...make it more fun.....gelak pun banyak..

3. aku baru je balik dari mid tgk malay movie...santau tajuknya...mmg best...inilah satu2nya malay movie yg membuatkan aku nauseated....mujur tak vomit...dahle rummate aku, ijan balik umah..jika malam ini aku mengigau....confirm aku carik kamariah ahmat a.k.a moyang aku....huhuhuhuhu....

4. baru aku sedar hari nie selangor cuti rupanya..thanks kepada biat kerana ingatkan...hehe...sepatutnya hari ini aku berada di gopeng, perak dgn hajat melawat cikgu noer di sane bersama biat...tetapi terpaksa dibatalkan sbb biat kene teman uminya ke setiawan marking paper...dan class aku plak penuh tiba2 from 9-5pm..huhuhuhu

5. weekend nie confirm tanpa ragu2 aku balik umah....sbb dah lame tak spend my time dgn mereka semua...dah lame tak join dinner same2...lagipun nak join discussion psl destinasi yg bakal dituju utk tahun depan....hehehe...seronok2....tahun ini kami pergi cherating, sabah dan cameroon highland...tahun depan??tunggu dan lihat...hehehe

part 3???bile aku ade idea yerk...: )

5 comments:

rAbiAtuL aDaWiyAh said...

kita manusia merancang tetapi ALLAH jualah perancang yang terbaik. wee. :) kangan!

Dzul Helmi said...

panic attack??
cm bleh agk je spe
same reason
napekah kama moyang ko??
xnmpk tuo pn die gagaga~~~
ke die awet muda hihihi...
jgn mrh ek kama :p

jas jamaludin said...

bukan org dulu tuh..
btol ke kamu tau???
mushkil plak~~~

hahaha~~

fhmn111 said...

haha..ko tau ke dzul??mushkil aku.....hehe...nape die myong aku??sebab die suke membebel...lalalala...

Dzul Helmi said...

huhu...
ak igtkn org yg sma
rupe nyer org ln
kama suke m'bebel???
err....ade kot :)