Tuesday, March 2, 2010

apabila DIA tidak mengizinkan

salam alaik..: )

subhanallah..ari nie pagi yg cerah pembuka bicara..dahla semalam bulan sangat lawa dan terang..itulah kebesaran dan kekuasaan Allah SWT.

apabila Allah SWT tidak mengizinkan...

alkisahnya bermula semalam..hahaha..
semalam aku berkunjung ke jabatan imigresen kajang utk wt passport..aku pi ngan abang aku since nak wat passport utk batrisyia gak. sampai sane lebey kurang dah tgh hari (sbb tunggu bdk kecik nie bangun!!)..barisan utk amek GILIRAN sahaja sudah panjang..syok2 beratur, tetiba ic card aku tak bley baca..aku kene renew ic dulu baru bley wat..same goes with batrisyia. pun tak bley wat sbb kak rafidah tak bawak surat beranak die..then ingat nak wat ic kat situ gak..tp kene tunggu after 2pm then tunggu lagi for another 3weeks utk dpt ic card..

confirm laen kali arr kene wat yerk..takpela, dapat menguji kesabaran aku utk menunggu..balik umah, kene gelak ngan ayah aku..aish, sabar ajela...takpela, pasni nak guna kabel arr wat ic n passport..tak payah tunggu berminggu2 baru dapat..
jangan mengeluh sbb setiap apa yg berlaku ada hikmahnya. mungkin kite tak nampak, tapi kite kene yakin bahawa Allah itu maha mengetahui. : )

erti hidup pada memberi...aku pinjam kata2 ust hasrizal jap

weekend lepas aku pi medical check up kat masjid proton. turut disertai adibah, jash, kelly, dzul, dol, haziq n din..aku lebey suka join aktiviti kemasyarakata drpd join aktiviti lain. sbb inilah masanya utk kita memberi..ilmu yg kite belajar harus dikongsi bersama..seronok tgk telatah pakcik makcik..terhibur sungguh...seronok rasanya bergaul dgn mereka yg jauh lebih berusia drpd kita. mereka makan banyak garam drpd kita..banyak pengalaman dikongsi bersama. tetiba teringat kat pakcik n makcik2 aku..wah, cam nak balik kg je..hehehe

kak rafidah, ucu, noreen n batrisyia



last sekali...

happy birthday to my bff, farina hanum harith fadhilah..
19th March..

No comments: