Wednesday, March 24, 2010

jom ke pwtc

assalamualaikum....

ilmu tanpa amal ibarat pohon yang tidak berbuah

quotation yg aku dengar dari ceramah baru2 ini. betulla kan, segunung mana pun ilmu di dada, sepenuh mana pon CPU dalam otak penuh melimpah ruah, kalo tak dipraktikkan dalam kehidupan hanya sia2 aje. malah cepat lupa. kite confirm takmo dilabel "kamus bergerak" tapi bile soh buat, tatau pape..ish2...

bile sebut je pasal ilmu, teringat kat bookfair international kat pwtc yg tgh berlangsung until 28 march nie..mari kawan2 moh kite ke pwtc...dah 3 kali aku pi sane, kembara mencari ilmu. masyaAllah, rambang mata bila tgk semua buku (ingat rambang mata bile shopping baju je ke??).nak beli itulah, nak beli inilah..macam2 ada..

alhamdulillah, adalah lebih kurang 5 buah buku aku beli termasuk sebuah buku untuk sahabat aku (malangnya dia pun dah de buku tue..sob2)...ikutkan rasa cam nak beli je semua buku2 tue. tapi membazir pulak bila tak baca. roomate aku pun dah bising2 bila tgk aku beli buku baru tapi masih terkial2 nak habeskan. penuhla gak almari buku kat umah tue. tue belum campur skali kalo family aku pi shopping buku. alhamdulillah, pa n mummy dah terapkan budaya membaca dalam diri kami sejak kecik lagi. skang nie tgh diturunkan kepada askar jepun=batrisyia kat umah tue..

antara buku yg aku beli :
- versus (hlovate)
- 5 tahun 5 bulan dan Tunas (hlovate) : utk lengkapkan collection hlovate w/pun dh bace byk kali..hehe
- Umar al-Aziz (Abd Latip Talib)
- Murabbi Cinta dan Secangkir Teh Pengubat Letih (Ust Hasrizal)
- Denyut Kasih Medik (Dr. Farhan Hadi)
- Langit Ilahi 2 (Hilal Asyraf)

aku dah habes baca Versus. Denyut Kasih Medik is on the way. yg lain2 insyaAllah bakal menyusul. hidup bertemankan buku2 medic nie tidak akan membataskan masa2 aku utk godek2 buku lain. ilmu Allah itu kan luas, carilah ilmu hingga ke negara China.

bila baca Versus, terasa Minn Edina itu adalah diri aku. konflik dia ala2 konflik yg aku hadapi dlm diri aku gak..apakah itu???kene baca versus dulu yerk..hehehe

pesan Imam Syafie,

Tuntutlah ilmu itu sebanyak mungkin kerana ia dapat menjagamu dan membuatmu cemerlang di dunia dan akhirat. Ia juga amalan para nabi, rasul dan orang soleh.

p/s : sape2 nak pi pwtc jgn lupe ajak aku yerk..hehehe..: )

4 comments:

jas jamaludin said...

pinjam versus!!!

hehehe..

fhmn111 said...

wokey..tapi de kat umah..isnin nanti aku pass kat ko yerk

jas jamaludin said...

yeay!!!
so jumaat mau ke itot???

fhmn111 said...

tatau lagi..sbb izzah de ajak pi masjid jamek temankan die beli tudung..insyaAllah kalo jadi aku roger ko ekh