Tuesday, April 6, 2010

tahniah!!

assalamualaikum..: )

semalam, debaran final year 05/10 akhirnya berakhir. bermula dengan pagi bila senarai viva keluar (dgr citer ramai yg kene viva) dan berakhir pada sebelah petang (dlm 5.30 ptg). aku yg rase berdebar, macam ak plak yg amek exam..hehehe...alhamdulillah, lahir lagi satu product UM..congratz to our senior esp my buddies, kak ida n kak mala. syukur sgt2 sbb mereka berdua ini sgt berjasa kepada aku...

dan bagi aku n rakan2 aku, batch mbbs 06/11..kite adalah the only final year skang. we are at our own rite now. at least dulu ada senior utk kite jadikan sumber rujukan. but skang, we are at the top of this chain. bila dgr je result dah kuar, terasa satu amanah + t/jwb yg perlu dipikul. next year kite akan jadi HO (insyaAllah, amin...) tapi masih byk bende tatau (esp aku arr..)..kite hanya tinggal few months..so jadikan few months ini utk kite cover balik ape yg tak tahu, apa yg kite lupe..n paling penting, our moments together..sbb after this, im sure its gonna take hell n high water for reU..
dan kepada mereka yg teringat zaman kite amek result, esp bdk2 supplement macam aku nie..chills bro n sis..kite patut bersyukur sbb pengalaman itulah mengajar kite utk jadi strong. cube fikir, berapa banyak korunk wat long case sampai nak muntah??hehehe..cube fikir betapa kuatnye bond kite hingga skang?...dan kepada rakan yg terpaksa berundur one step, jgn sesekali give up.mereka2 inilah insyaAllah, bakal2 dr yg jauh lebih baik drpd kite sbb mereka dpt tgk n practice more short and long cases than we are, rite??

dan aku ingatkan korunk semua dgn sabda Rasulullah SAW :

"Siapa yang berkehendakkan dunia, dia mestilah mempunyai ilmu; siapa yang berkehendakkan akhirat, dia hendaklah mempunyai ilmu; siapa yang berkehendakkan kedua-duanya maka hendaklah ia mempunyai ilmu" [ Riwayat muslim ]

bertebaranlah kite semua di muka bumi ini, sesungguhnya ilmu itu luas...: )

No comments: