Wednesday, April 28, 2010

penawar hati

salam alaik..

jeez..schizoprenia, mania, delusion of grandiose, incronguent dan segala bagai terms...ditambah plak different types of thoughts..bley plak insertion, withdrawal, blocking + broadcasting...belum ditambah dgn euphoria=gelaran yg groupmate aku bagi bile aku gelak tak bley henti..paling best..masked depression = patient smiles and denies feeling miserable (tersengih aku baca, menusuk kalbu je term nie)........

*sigh*....

terima kasih kepada mereka yg concern, yg bertanya khabar (actually farina n biat je yg tanye)..esp selepas aku kuarkan statement aku perlukan someone for me to cry on..maaf, aku tgh tak betul time tue..tak penah2 aku wat statement terbuka nak bgtau satu dunia aku nak nangis.hukhukhukhuk...sowi aku wat anda berdua risau..sampai farina msg tgh hari (kacau je..hehe) dan biat tepon dari ausie (padahal baru je tepon aku..) sowi habeskan kredit anda berdua yg lebih baik dimanfaatkan dgn call ibu bapa anda...

if you want to find solace and balm for the sore, the words will heal it straight away - means alQuran. kalo susah hati, cuba baca ad Dhuha dan al-Insyirah..ayat memujuk..

betul ke? aku pernah dengar, tapi tak terlintas langsung..tuela, sbb before nie aci maen redah je baca tak tengok tafsir..rugi dulu tak belajar bahasa arab betol2..hailo2, farah hanani farah hanani..

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Bukankah Kami telah melapangkan dadamu?
Dan telah Kami ringankan bebanmu yang berat?
Yang membebankan punggungmu?
Dan Kami muliakan namamu
Sesungguhnya di samping kesukaran datanglah kesenangan
Sesungguhnya di samping kesukaran datanglah kesenangan
Apabila engkau telah selesai (dari sesuatu urusan),
kerjakanlah dengan bersungguh-sungguh urusan yang lain
Dan kepada Tuhanmu, hendakla kamu berharap.
[al-Insyirah]

terang lagi bersuluh, Allah dah berfirman, after each difficulty, there is a relief..we always have HIM!!!

maka, bersabarlah wahai diri!!!

No comments: