Sunday, October 3, 2010

open house

assalamualaikum n greetings..: )

alhamdulillah

even though it was a short notice to my father, my open house finally berjaya.

tak terfikir pon nak buat open house. at least secara besar-besaran. original plan adalah menjemput certain people. but the end, almost everyone came. thanks guys.

maafla atas segala ketidaksempurnaan. chaos sebenarnya. i had ordered sate ikan for 500 but turned out orang tue bagi sikit. tataula kalau tetiba sate ikan naek harga ke tak, atau miscommunication between my father or supplier tue. sorry pada yang tidak dapat merasa. dah try telefon nearby supplier tapi "no yang anda dail sudah tiada dalam perkhidmatan". hailo hailo..

sorryla pada yang tak dapat merasa kek batik. ingatkan cukup sbb dah buat two and half bekas. but turned out kek batik habis macam jualan murah. baru first round orang datang bekasnya dah berulang balik dapur ke laman luar mengalahkan pilgrim bersaie'. err, thanks banyak banyak. laris means sedap kan? hehehe

sorryla pada yang tak sempat nak letak macaroni goreng dalam mulut. unexpected ramai yang akan makan macaroni tue. so takdela wat banyak sangat. but turned out habes licin tanpa meninggalkan sebarang jejak pun dalam bekas tue.

maaf sekali lagi atas kekurangan atau kelebihan soto. maklumlah, ini first time buat soto. maka maen campak aje segala jenis bahan rempah garam segala bagai yang boleh dicampak. selagi ada rupa dan rasa, layan aja. hehe

i got helped. alhamdulillah..

special thanks,

to my family especially papa dan saudara mara yang sama sama korek buku resepi mummy on "how to make soto". thanks to my cousins yang datang menolong since jumaat lagi. tak lupa pada mak long, yang sponsor kuah kacang.
pada ijan yang sama-sama pikir menu, yang meng"gentel" pegedil sbb dia yang request.
pada alin yang turut sama meng"gentel" pegedil, ulang alik topup makanan dan pembuat air yang berjaya sejak di ehsan ria lagi.
pada hajar sisters (hajja n nina) yang mencarikkan ayam goreng dan sama-sama tolong potong nasi impit
pada wawa dan hurul, yang sanggup berpanas-panasan menghadap kuali di dapur menggoreng pegedil sampai make up depa cair.
rasanya kalau mereka tidak tercegat di rumah aku dari pukul 9 pg, part time menjadi assistant tak bergaji, open house kali ini tidak akan terjadi

terima kasih banyak banyak. berbaloi rasanya segala tungkus lumus penat lelah apabila melihat mereka mereka gembira menjamu selera.

again again and again, terima kasih kepada semua yang sudi menghadirkan diri. yang meredah kesibukan jalan raya, yang masih lagi terasa penat after training for their sukmum, dan yang sanggup meluangkan their precious time for me.

moga Allah redha : )

1 comment:

jas jamaludin said...

suke!!

thanx sgt2 farah..
sate ikan..
NYUM2!!