Thursday, October 21, 2010

memaafi adalah nilai terhebat.


assalamualaikum

aku suka pada article ini. macam terhantuk pada kepala sendiri.

mari baca : )


sepanjang pengalaman yg dikutip selama mana aku hidup,
kita pasti tak lari daripada perasaan MARAH.

ada orang suka berdendam, itu sangat bahaya.
ada orang tak suka berdendam, tapi sukar memaafkan.
ada orang sukar memaafkan, tapi sukar melupakan.
dan ada orang yg suka pada semuanya,
complete pakej (dendam+susah nak maaf+susah nak lupa). ini terlebih bahaya nie.

again, aku tak perfect.
berusaha utk memenuhi lubang/longkang yg ada

dengan rasa rendah diri,
aku memohon maaf kepada mereka mereka
yang pernah dimarahi atau disindir dengan kata kata sinis
yang pernah ditegur dengan kata kata yang kurang manis
yang terguris hatinya dek kerana perangai dan perbuatan aku yang kurang adab
yang terkecil hatinya dek kerana ego aku yang tinggi
pendek kata,
maafkan atas kesemua kesalahan aku yg membuatkan hati anda semua tidak senang.

aku marah sebab aku sayang pada anda semua.
aku marah sebab aku tak mahu melihat anda semua mengulangi kesilapan yg lepas.
aku marah sebab aku tak mahu melihat maruah kawan aku dipijak pijak dek kesilapannya.
aku marah supaya kita menjauhi segala laranganNya.

dan aku mintak maaf lagi,
kalau kalau aku dah tak marah pada kamu kamu semua
sebab aku dah tawar hati kot? so kena ditambah secukup rasa. hehehe

p/s : sedang berusaha untuk melembutkan hati untuk melupakan segala yang berlaku. Moga Allah mempermudahkan segala urusan. moga ada support daripada kawan kawan...hehehe

No comments: