Friday, October 29, 2010

harap maklum, saya dalam semi-conscious state


assalamualaikum wbt..

aigo aigo aigo...hahaha..inilah bahananya terpengaruh bahasa Korea dengan ida dan zarina. punyala berusaha untuk korean resistant but it the end, aigo dan cinca dah jadi macam bahasa aku sendiri. padahal tak tahu pon maksudnya. yosha, kene cari makna nie. maen aci je sebut ntah ntah maksud yang tak elok.

alhamdulillah, semalam akhirnya sireh pulang ke gagang. duduk bertapa makan minum tido bersuka ria sebulan di Banting. seronok + sedih kene balik UM. seronok sebab balik ke tempat sendiri. home sweet home. nak gerak pi mana mana pon senang, nak pi tengok movie sampai juling pon boleh. sedih sebab dah tak boleh enjoy macam dulu. bersedialah mental dan physical nak kene "bambu" dengan lecturer tersayang.

dan sebulan jugakla blog dah jadi sepi. tinggalkan jejak hanya sekejap sekejap. macam chipsmore. sudahla internet block. sekadar boleh bukak homepage goverment serupa macam tak payah pasang wireless. atas ihsan Azzah's broadband, dapatlah kami xoxo di muka buku, jenguk blog orang, google yg entah pape dan kemudiannya apply ke atas diri sendiri (jeng jeng jeng)..hahaha

bulan nie memang tak banyak entry as compared as before. err, rule out bulan yang aku menyepi hampir dua bulan sebab aku decide nak tutup blog dulu tue. hehehe..reason aku kenapa aku takde post entry are :
- mind's block. seriously, bila thought disorder datang melanda especially thought withdrawal, confirm duduk melangut depan laptop pon tak jadi semua keje.
- malas. tak rasa nak berblogging. not in the mood. aigo aigo aigo....
- takde access internet. hah, macam aku kate, takde maknenya pasang internet kalau setakat bley bukak homepage government je.
- busy mengalahkan perdana menteri. biasalah, kejar signature dalam buku log. : )..takpun busy "melawat" beberapa kawasan untuk merehatkan diri..hehe
- nak study
- balik kampung. kalau kat kampung lebih lebih lagi di Kuala Krai ada internet, confirm aku sanggup duduk kampung lama lama. hehehe
- empunya blog tue sakit. macam aku yg tengah sakit sekarang dan terpaksa TELAN 3 jenis ubat. tapi tetap layan blog..hehehe
- deceased. ini, mintak jauh banyak banyak. takut sebab masih banyak lubang kosong yg perlu diisi.

dan bila angin berblogging tu datang, alhamdulillah banyak betul nak share. tapi AWAS, jangan berblogging ketika diri tengah mood blues.

kesimpulannya : gigihkan diri untuk berblogging. ^__^

dan kat bawah, de pictures yang aku touch up sana sini.

gaya "merenung masa depan". hahaha

obses terhadap tapak kaki sendiri. oh ya, saya pakai size 6/7 in case sapa2 mahu belikan saya kasut/selipar : )

~peace~

Pernah di satu ketika Rasulullah SAW bertanya kpd para sahabat:
“Tahukah kalian siapa orang yang muflis? Para sahabat menjawab : Orang yang muflis di antara kami adalah mereka yang tidak memiliki dirham dan harta. Kemudian Baginda bersabda: Orang yang muflis dari umatku adalah mereka yang datang pada hari kiamat kelak dengan pahala solat, puasa, dan zakat. Akan tetapi ia pernah mencela orang ini, menuduh orang itu, makan harta orang ini, membunuh orang itu, memukul orang itu. Maka diambil amal kebaikannya dan diberikan kepada orang-orang yang ia zalimi. Jika kebaikan miliknya telah habis sedangkan perkaranya belum selesai, maka diambil kesalahan-kesalahan (orang yang ia zalimi) kemudian dicampak ke atasnya. Kemudian dia dicampakkan ke dalam api neraka.”
– hadith riwayat Imam Muslim

No comments: