Wednesday, October 13, 2010

drama tv yang ditonton sambil gelak


"RAYA MUSIM LURUH"

err, walaupun syawal dah labuhkan tirai beberapa hari yg lalu, just nak share pasal satu cerekarama di tv3.

bukan senang pemilik nama Farah Hanani nak tengok cerekarama. hehehe..dulu tengok dalam paksaan sbb arwah mak yg nak tengok. kebetulan minggu lepas takde citer best kat channel 411, 412 and 413, maka dengan paksa rela tengok tv3.

pelakonnya adalah Remy Ishak dan Eja. mengisahkan pasangan suami isteri yang sudah 5 tahun beraya di London, demi kepuasan diri sendiri. Mereka adalah seorang anak dan abang/kakak yang baek. tetapi saban tahun pelbagai alasan diberi kepada keluarga masing masing supaya dapat beraya di London.

lawak, pecah perut satu family tengok. bdk kecik sowang kat rumah tue pon gelak bile kiteorang gelak.

mereka bagi seribu satu alasan, semata mata nak beraya di London. sbb pada mereka, inilah masanya untuk mereka berdua bersendirian setelah penat bekerja.

tapi aku, apalah sangat nak penuhi permintaan mak ayah untuk beraya bersama mereka. kecik aje kot permintaan mereka berbanding segala susah payah yang ditempuhi untuk membesarkan kita semua.

diri kita, kadang kadang perlu dibelai. perlu ada masa untuk diri sendiri. tapi seeloknya, letakkan ia di tempat ke dua. selagi ayah mak masih hidup, letakkan mereka di tempat yang pertama.

kadang kadang mereka tidak meminta secara terang-terangan. tetapi sebagai anak, kita kenalah faham. mereka tak cakap tapi mereka mengharap.

susah sangat ke nak penuhi permintaan mereka yang kecil macam zarah tue?

p/s : sudah tengok filem jangan pandang belakang 2. disebabkan tengok dengan paksa rela, end up dengan aku tidur masa tengah movie. ish ish ish...

2 comments:

Ilyas Syafiq bin Darul Ridzuan said...

alamk...terlepas plak

fhmn111 said...

takpe, zaman skang kan de internet..bley download...dah cari tapi tak kuar lagi..insyaAllah kalau dah kuar nanti akan dilinkkan di blog nie..