Sunday, June 20, 2010

banyaknya

assalamualaikum..

banyak perkara yang berlaku.

1. for 3 weeks, my batch akan busy ngan OMHS. kene interview admin hospital. last week lecture, this week interview + field trip and next week presentation. muka baru dlm group. bekerjasama dgn orang baru. w/pun tak suka, kene buat dengan ikhlas. but yet, still tak bley lupakan group crp pekan. memandangkan banyak masa terluang, aku habiskan masa dgn membaca buku2 yang masih tidak terbaca sejak dahulu.

2. hati aku tak tenang. maka aku pon larikan diri daripada masalah skejap. balik ke kg tanjung karang. aman je bila telinga disapa bunyi ayam berkokok. buat ape? marathon citer korea n cina dengan sepupu aku. masak untk ucu aku. dengar nasihat daripada ucu aku. ucu aku pesan, dalam ikatan ukhwah sama ada dengan kawan, keluarga dan masyarakat, yang penting adalah keagamaan. pesan ucu lagi, alQuran dan zikir jangan dilupakan. fundamental untuk kita umat Islam.

3. hati aku tersentuh lagi. bila teringatkan segala masalah yang melanda diri. terima kasih kepada roomate aku yang paham diri aku. cepat2 dia alihkan aku daripada bercerita masalah aku. kadang2 aku lupa, yang dekat dilupai, yang jauh diingati. dan hati aku jadi lembut bila dengar suara cikgu aku, cikgu noer. hilang segala masalah. terasa bercakap dengan arwah mak.

4. semenjak pulang dari perak, biological clock aku dah berubah. tidur awal, alhamdulillah bangun pun awal. bila bangun awal, marilah kita buat apa yang patut sebagai hambaNya.

5. kepala serabut sebab kene pindah blok. admin soh pindah tapi depa tak prepare. jenuh jugala menjadi orang tengah nak settlekan bilik utk orang yg lambat beratur macam aku. kecoh kejap office bile aku dah jadi macam pengacara bola sepak. huhuhuhu...sambil tunggu, sempat aku plan aktiviti utk bdk2 pompuan. huhu..

No comments: