Monday, May 3, 2010

excuse

salam alaik...

habes satu chapter study ------ penat!!!
maen tenet ------ distraction skejap before sambung study!!!

macam2 ada alasan kan??

hendak seribu daya, tak nak seribu dalih. hendak seribu cara, tak nak seribu alasan ---- credit to hurul aini...maafla yerk, aku ni mmg fail bab2 peribahasa/simpulan bahasa..

jenguk blog hilal asyraf --- berikanlah alasanmu itu kepada allah ...... teguran kepada org2 macam aku nie...syukran jazilan....alhamdulillah...

nak relate ngan medic...contohnye kan, baru2 dpt result exam cpc medicine..kebanyakan kami score average..50-59..termasukla aku

alasan ---- aku dah lama tak sentuh buku medicine. aku bukan posting medicine. aku tak study pon ut cpc sbb tak sumbang pape kat final exam.

insyaAllah kite semua akan jadi doctor next year (amin..)..patutnye semua basic things dah de dlm cpu/brain kite. prof/dr tanye je, kite jawab muntahkan semula ilmu. bile jadi HO nanti, kite akan hadapi macam2...kadang2 one patient can represent semua posting. takkan masa tue kite nak jawab, "saya tgh posting medicine, saye dah lupa pasal posting lain".

ini adalah pesanan utk diri sendiri dan rakan2 yg bakal jadi doctor juga. be a safe+intelligent doctor, not a doctor with a poor clinical skill...

nyawa seorang manusia bergantung kepada kite sebagai doctor. tapi jangan lupa, bila Allah berkata kunn fayakun, maka pergila dia menyahut panggilanNya. sebagai hambaNya, doctor hanya membantu, selebihnya terletak pada Allah SWT..: )

2 comments:

Bintang said...

betul3! macam bila masuk posting yg bru ada midline shift atau displacement sume ilmu yg sebelumnya..akhrnya tak igt pape..alasan2..if kite slalu praktikkan..tadenye wujud alasan nikan..tapi itulah manusia..ada2 saja alasan tapi bila lecture surh reasoning kan bnde yg kita wat..tatau plak jawap..haish..perlu berubah! fightii!!

fhmn111 said...

hehe..midline shift..menarik2

yup, manusia sentiasa beralasan!!

ganbate!! mari menjadi doctor yg hebat+safe