Monday, July 5, 2010

it has been almost 5 years..

assalamualaikum... : )

hari ini kolej ibnu sina/6th college menerima wajah2 baru. yup, freshie..dan bila datang yg baru, terasa tua pula aku..hehe..

sedar tak sedar, hampir 5 tahun kami berada di UM..5 tahun yang dilihat panjang masanya..tapi bila dah sibuk belajar, memang tak terasa. pejam celik next year dah final exam..memang cuakk...

teringat zaman orientation dulu. pergh, pm 2nd college memang gile!!! kene maki hamun, ketuk ketampi, kene jerit itula, inilah..tgh2 malam kejutkan kol 3 pagi kumpul kat tenggayun dengar depa membebel...dasat2..terasa cam masuk military college..tapi itulah yang manis dan pahitnya..sesuatu utk diingat..

orang kata medic student takde life, skema...tapi kami biarkan...kami pekakkan telinga kami..sbb mereka tidak berada di situasi kami...biarlah mereka berfikiran sebegitu, lama-lama kami dah jelak..

banyak pengalaman bersama korunk semua...bila diingat, akan tersenyum, akan ketawa. tak juga akan menangis..tapi itulah dia kehidupan..tak sentiasa indah, pasti ada pahitnya..yang mengajar kita menjadi diri kita pada hari ini.

aku membayangkan utk organize satu program di mana semua muslimat dapat join..utk kita eratkan lagi ukhwah kita..hingga tahap bila kawan kita sakit, kita turut merasa sakitnya. bila sahabat kita menangis, kita turut menangis bersamanya..insyaAllah...

moga ukhwah kita sentiasa utuh. tiada lagi persengketaan, tiada lagi bermasam muka bila berjumpa.

moga kita semua pass final exam next year dengan cemerlang dan gemilang..

moga kite semua dapat graduate bersama-sama..

moga kita semua menjadi a good and safe doctor..


insyaAllah...

No comments: