Wednesday, February 24, 2010

jeles!!

assalamualaikum...:)

by the time aku post entry kat blog nie, mesti semua tgh nyenyak tidur. dahle tgh hujan...huhuhu..nak citer psl hujan??bukan2...

hari nie shima, classmate kat jasin tag aku dlm facebook..wonder gambar zaman tok kaduk mane plak yg shima upload nie..hehe..taaaddaaa....gambar die tgh Dr. Fatanah Mohamed!!!

shima bersama ngan Dr. Fatanah

actually Dr. Fatanah nie our beloved principle kat jasin. tapi mase 1st sem form 5, beliau dah retired. bagi aku, Dr. Fatanah is the best principle I ever had. beliau ada phD in pyscho. high reputation among other principles. pernah dpt anugerah Maulidur Rasul peringkat kebangsaan.

beza dia dgn pengetua yg pernah aku jumpa :
- weekend dia akan kumpul dgn staff pagi2 n dgr tazkirah. lebih kurang macam halaqah
- bersama2 kami jemaah di surau. malah mewajibkan utk sentiasa solat taubat dan solat hajat selepas maghrib. juga kadang2 join kami berqiamulail
- kadang2 wat spot check blok mana yg tak kunci gate. kalo sape yg tak kunci gate, die akan personally kejutkan prez blok tue. nasib baik mase aku jadi jaksa tak pernah dikejutkan.hehe
- die rapat dgn bdk2 yg "nakal" dlm batch kami. aku tak taw pe yg dia cakap pd diaorang but at the end, bdk2 nie arr yg skor straight A's. even straight A1 tue..kagum2
- sgt tegas dgn prinsip dia. every Monday is English day. sape die jumpe tak speaking, denda seposen. huhuhu..pastu die slalu round class tgk cikgu mengajar n tgk student dia.
- kadang2 wat spot check kat dewan makan. die akan makan dulu before kiteorg makan. tgk sedap ke tak, bersih ke tak...petang2 die main tennis either dgn cikgu, her daughter or dgn student..
- bila dia berucap, rasenye semua akan dengar ape die cakap. actually setiap pesanan dia akan tinggalkan kesan mendalam pd kami semua. aku ingat lagi, die suruh sebelum tidur bayangkan kite akan dpt 10A1. hahaha..

banyak reason kenapa aku, personally respect dia. dia ada karisma or aura yg tersendiri. die mesra dgn student dan dia tunjukkan contoh yg baik pada kami semua. alhamdulillah, di bawah pimpinan beliau, mrsm jasin berjaya dpt 1st ranking (senior kami). cuma masa batch aku, kami hanya mampu top 5.

walaupun mase result die dah bersara, tapi die tetap turun ke jasin. masa tue aku sgt2 gembira dpt tunjuk my result to her. hehehe...

die keje dgn UM after bersara. tapi aku tak penah terserempak dgn dia. cikgu tak pernah berubah from the moment die tinggalkan mrsm jasin. n aku percaya kami semua rindukan dia.

semoga beliau sihat dan bahagia di samping keluarga tercinta

p/s : sangat2 jeles dgn shima....hehe

No comments: