Friday, December 17, 2010

rezeki yang bertambah


Alhamdulillah, hari ini bersyukur sangat-sangat. pertama, moga mendapat keberkatan berpuasa pada 10 Muharram. keduanya, rezeki berlimpah ruah hari ini.

berbuka dengan masakan makcik dewan makan yang sodap. ditambah pula orang bagi free pizza yang super duper delicious. dan alhamdulillah, papa hantar murbatak sebab anak pompuan yang sowang nie kempunan nak makan murtabak. huhuhuhu..

rezeki yang banyak itu, eloklah kita kongsi beramai-ramai kan? Rasullulah pernah bersabda, makanan untuk seorang cukup untuk dua orang, dua orang cukup untuk tiga orang. Malahan, Rasulullah SAW sendiri pernah mengajak lebih 1000 orang untuk bersama-sama menikmati hidangan yang disediakan oleh tuan rumah kepada Baginda. Walaupun hidangan itu hanyalah seperiuk, alhamdulillah semua dapat merasa. Lebih barakah dapat kongsi, kenyang sama-sama dengan orang yang lain. Sambil makan sambil berceloteh. Merapatkan lagi tali ukhwah.

dan makin lama, makin banyak pulak permintaan daripada kawan-kawan. nak sate ikan, kek batik, pegedil, murtabak maggi dan sebagainya. malahan, ada yang mintak nak maggi skali ngan telur. nak rasa home made maggi katanya. huhuhuhuhu

insyaAllah, berikan masa. tidaklah berjanji, tapi akan berusaha memenuhi permintaan mereka. kepuasan terletak pada kepuasan kawan-kawan sebenarnya. Seronok rasanya melihat mereka gembira dapat menjamu selera. Terus hilang penat lelah memasak.

Aku, tak mampu nak bahagiakan sahabat-sahabat dengan kekayaan dunia. tak mampu nak belanja kawan-kawan makanan yang mahal-mahal. hanya sekadar belanja mereka masakan aku. huhuhu...malahan, kawan-kawan akulah pengkritik utama masakan aku yang aku bawak balik ke kolej. huhuhhuhu..naseb baik tak cirit-birit. : )

tapi yakinlah, andai kita ikhlas insyaAllah rezeki kita akan bertambah.

2 comments:

Dzul Helmi said...

ak nk gk huhuhu....

fhmn111 said...

huhu..iye, insyaAllah.....