Monday, November 8, 2010

insomnia


assalamualaikum

seperti biasa, first day after holiday mesti mata susah nak tutup. jangan tanya kenapa sebab aku pun tak tahu kenapa. setiap kali alih tempat tidur, maka insomnia jadinya..

tgh syok layan lagu, tetiba aku teringatkan pada seseorang.

Sewaktu azan mendayu-dayu
Ibuku pergi meninggalkanku
Perginya takkan kembali lagi
Kerna takdir telah menentukan

Aigo, patutlah..hehe...rupanya teringatkan pada arwah mak. kalau dulu, maybe meleleh kot bila dengar lagu touching2 nie. habes satu kotak tisu wat pekena kesat air mata dan hingus. hehehe..tapi itu dulu arr....adjustment disorder...hehe..

dulu, memang aku tersangat touching bila dgr lagu-lagu macam ini.
dulu, memang aku senang menangis sebab remeh temeh.
dulu, memang aku senang mengalirkan air mata semata-mata masalah orang lain.

tapi sekarang
aku dah bertekad.
lebih baik aku simpan tangisan aku utk yang sepatutnya
pada Allah, tuhanku yang ESA.

tapi tak menangis tak bermakna aku tak ingat arwah mak aku
macam lagu nie gak

Doa restu kuutuskan untukmu ibu
semoga diri ibu bahagia
di akhirat yang kekal abadi

Ibuku walau kau pergi dulu
Namunku tetap mengingatimu
Kasihku padamu seperti dulu
Selamat tinggal ibuku

yup, memang aku rindu kot pada arwah. sapa tak rindu, memang de something putus dalam kepala otak die...hehe
pada suara, bebelan dan nasihat arwah
pada masakan arwah...semuanya..
hingga aku dah macam trauma, untuk tinggalkan rumah lama lama.
tinggalkan ayah aku lama-lama dan jauh...
tapi hidup perlu diteruskan no matter what happens..peace ^__^
al-fatihah pada arwah mummy...

No comments: