Tuesday, November 10, 2009

selamat hari lahir...

salam alaik..:)

selamat hari lahir ke 61
kepada ayah tercinta
tak dapat diluahkan..tak dapat diungkap dengan kata-kata..sbb aku bukannye jenis meluahkan atau mempamerkan kasih sayang itu..huhu
bahawa aku sangat2 sayangkan dia

mari kawan2
tolong pikirkan sama2 hadiah harijadi dia
sbb aku mmg culas nak pikir

pilihan2nya..
baju/seluar = err..terlalu banyak koleksi baju n seluar tersusun di almari..tiap bulan kot dpt baju baru dari along/angah/alang
kasut = err...so far dah ade 3 loafers kat umah..siap alang pinjam tue..haishh, jelesnya de banyak kasut..jgn salahkan aku bile aku beli kasut baru..salahkan genetic..hehe
purse/belt dan satu set sebagainya = err..baru je hadiahkan dia last year..pokai duit den..hehe
buku = err..terlalu banyak buku di rumah utk dibaca..macam2 ada..terutamanya buku2 agama..
jam = hah!!terpikir nak bagi jam..jam along beli dah lama rosak..skang die pakai jam hadiah sape ntah..jam digital casio die aku pakai..hahaha..ampun yerk pa..hehe..

so...
anda setuju tak dgn cadangan di atas??
mungkin anda berkata
nilai harta itu tidak penting
sbb yg paling dihargai
ketulusan pemberinya
betul..aku setuju
tapi dia berhak dapat yg sepatutnya
sebab dia telah bersusah payah
mengikat perut berlapar
bekerja siang dan malam tanpa hirau kesihatannya
demi membesarkan kami empat beradik

apepun..
paling penting..
doa seorang anak kepada kedua ibu bapanya..
kan3??...

masih ingat lagi
mase kecik2
slalu kene rotan sebab degil...getah paip, rotan bulu ayam, surat khabar..nyatakan semuanya..semua dah merasa..hehe
kalo nak makan ubat..
mesti ayah standby kat sebelah..sbb aku amat2 payah makan ubat..sehingga sekarang..hehe
dia sentiasa sihat dan cergas
tapi sekarang dia kurang sihat
sesuai dengan umurnya yg makin meningkat
aku tahu dia sunyi..dan rindu pada arwah
sebab acap kali lepas asar
pasti dia baca yassin
sbb acap kali pagi jumaat
dia pasti ke kubur isterinya..

"Dan kami perintahkan kepada manusia (berbuat baik) kepada kedua ibu bapanya, ibunya telah mengandungnya dalam keadaan lemah yg tertambah-tambah dan menyusunya dalam dua tahun. Bersyukurlah kepadaKu dan kepada dua orang ibu bapamu, hanya kepadaKu lah kembalimu" [ al-Luqman : 14 ]

konklusinya.....sayangi ibu bapa anda..:)

4 comments:

Chic_Chloe said...

happy birthday uncle!! dari anak angkat mu from seberang hahaha jauh tu ;)

fhmn111 said...

errr....sapekah anda??sejak bile aku bertambah adik beradik nie??musykil2.....

Bintang said...

selamat belated besday pakcik!

*tears

hoho. cume terimagine jika ayah aku masih ada.
em, ko bagi ape at last farah?

jam ke??sbb ko curik jam dia. hehe.

fhmn111 said...

huhu..zura, jgn sedey2..takpe2, kite switch..ko tumpang kasih sayang ayah aku, aku tumpang kasih sayang mak ko..hehehe..tapi mane nak same ngan parents sendiri yerk..tiada galang gantinya..hehe...
aku bagi belt..hahaha...sbb belt die dah rosak..nak bagi jam gak...tapi tak cukup bajet..hehe..